Trochę informacji na temat Teatru Następnego umieściłem na stronach ze składem zespołu Fieter, spektakle tego zespołu również zostały wyszczególnione przy okazji opisów dotyczących Fietera, zaś to wszystko za sprawą koligacji "rodzinnych", która łączyła oba zespoły, doprowadzając do powstawania wspólnych projektów teatralnych.

Osoby należące do TEATRU NASTĘPNEGO występowały w spektaklach teatru FIETER: MYSZY NATALII MOOSHABER, K, DWIE PRAGI, KOŃCÓWKA, MAKBET CZYLI TANIA JATKA, NASZ CZŁOWIEK W HAWANIE, TELEFONY W OSTATNIEJ NOWELCE. Zdjęcia, plakaty spektakli realizowanych przez Teatr Następny do wglądu na stosownych stronach.


O Teatrze
TEATR NASTĘPNY powstał w 1996 roku. Został utworzony przez Iwonę Konowalik, która podczas gminnych eliminacji Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego, zwróciła uwagę na grupkę dziewcząt (wówczas uczennic 7 klasy szkoły podstawowej) i zaproponowała im udział w przestępczej grupie teatralnej, mającej powstać przy Domu Kultury w Ozimku.

W skład zespołu od samego początku wchodziło pięć przyjaciółek, wspomnianych uczennic i zdolnych oraz inteligentnych młodych osób (piszę to wszystko, aby się bez potrzeby nikomu nie narazić, bo po co mi to na stare lata?).

Iwona zrealizowała z zespołem dwa pierwsze spektakle (drugi już wspólnie z Robertem Konowalikiem), potem zespołem zajął się on. Teatr wypracowywał sobie styl zgoła odmienny od fieterowskiego, miał być w założeniu teatrem bardziej kontrowersyjnym w treści, lecz przede wszystkim w formie. Zaowocowało to spektaklami: ANATOMIC-GENTLEMAN, POSTMODERNIZM oraz Z DALA OD ANIELSKICH CHÓRÓW, ale też dwoma projektami, których grupa nie ukończyła za przyczyną wspomnianej kontrowersyjności (która miast widzom, udzieliła się również aktorkom).

Po kilku latach działalności grupa przestała istnieć, głównie za przyczyną studiów lub później- pracy zawodowej dziewcząt.
Ostatnim przedstawieniem TEATRU NASTĘPNEGO był spektakl lalkowy BASILISSA TEOFANO, rodzaj krótkiej, pożegnalnej etiudy, raz wystawianej. Po wielu latach, przy okazji obchodów XX lecia teatru Fieter, wszystkie uczestniczki Teatru Następnego wystąpiły gościnnie w ostatnim odcinku serialu teatralnego McGUFFIN.

SKŁAD TEATRU NASTĘPNEGO:
Katarzyna Siudeja
Małgorzata Dreling
Paulina Matura
Karolina Szczabel
Justyna Mehl.

nieco później i raczej chwilowo:
Laura Owczarczyk

zaś gościnnie i też chwilowo:
Martyna Konowalik
Romek Bereźnicki

Niektóre osoby z zespołu uczestniczyły w "życiu teatralnym Ozimka" jeszcze przez jakiś czas, występując w składzie Teatru Fieter. Do dnia dzisiejszego w teatrze Fieter występuje Justyna Mehl, natomiast w sezonie 2008/2009 w spektaklach ORTE i REZCZY wystąpiła Małgorzata Dreling zaś w POSTMODERNIŹMIE 3 - Katarzyna Siudeja. 
 
Spektakle
SPOTKANIE
reżyseria: Iwona Konowalik
scenariusz: Robert Konowalik
muzyka: Zbigniew Preisner
obsada: Kasia Siudeja (Halina Poświatowska), Paulina Matura (Sylvia Plath), Gosia Dreling (Recepcjonistka), Karolina Szczabel, Justyna Mehl, Martyna Konowalik (pacjentki szpitala).

ANATOMIC GENTELMAN
reżyseria Iwona Konowalik & Robert Konowalik
scenariusz: Cami
muzyka: Michael Nyman
obsada: Paulina Matura (Anatomic Gentleman), Justyna Mehl (Żona Anatomica Gentlemana), Gosia Dreling (Starsza córka Anatomica Gentlemana), Karolina Szczabel (młodsza córka Anatomica Gentlamana) i Kasia Siudeja (młodsza córki Anatomica
Gentlemana oraz Dziewczynka ze skakanką), Robert Konowalik (epizod - Ciemny Typ w bassebalówce).

POSTMODERNIZM
scenariusz i reżyseria: Robert Konowalik
wykorzystano fragmenty utworów: Williama Shakespeare'a (Hamlet) w tłum. Stanisława Barańczaka, Quentina Tarantino (Pulp Fiction) w tłum. Elżbiety Gałązki,
muzyka: Marilyn Manson, Louis Armstrong, Joseph Fire Crow, Erik Eigen, Sir Edward Elgar, Walter Carlos (Gioacchino Rossini), Combustible Edison, Paul Buckmaster, Burt Bacharach, Fats Domino, Michael Nyman
obsługa techniczna spektaklu: Justyna Wcisło, Robert Konowalik, Justyna Mehl.
obsada: Tomasz Huras (Fatman), Karolina Szczabel (Tracey), Paulina Matura (Jane), Jerzy Sagasz (Joe Doe), Katarzyna Siudeja (Dziewczynka ze skakanką), Anna Wierna (Czarny Anioł), Olimpia Różanska (Prostytutka), Anna Szwankowska (Żona Fatmana), Małgorzata Dreling (Córka Fatmana), Justyna Mehl (Dziewczyna z reklamy Sprite'a), Mariusz Piórkowski (Morderca).
Wymiennie w spektaklu występowali: Laura Owczarczyk (Córka Fatmana, Prostytutka), Witold Sułek (Morderca), Robert Konowalik (Fatman)

WOODYALLENIADA
scenariusz i reżyseria Robert Konowalik
na podstawie opowiadań Woody Allena
muzyka: Glenn Miller
obsada: Justyna Mehl, Gosia Dreling, Karolina Szczabel, Romek Bereźnicki (Medium), Kasia Siudeja (Inspektor Ford), Paulina Matura (Narrator)

Z DALA OD ANIELSKICH CHÓRÓW
scenariusz i reżyseria Robert Konowalik
muzyka: Marinym Manson, Rammstein, Carter Burwell, Beastie Boys, Henryk Górecki, Alan Silvestri, Bob Dylan, Eric Serra, Leftfield, Damon Albarn, Underwold, ...
obsada: Paulina Matura ("Portmonetka"), Kasia Siudeja (Dziewczynka z zapałkami, oraz Dziewczynka ze skakanką), Witold Sułek (Zawodowy Morderca), Karolina Szczabel, Gosia Dreling, Mariusz Piórkowski (Dostawca Pizzy), Justyna Mehl (Dziewczyna z dyskoteki), Tomek Huras i Jurek Sagasz (Płatni zabójcy)

BASSILISSA TEOFANO
remake spektaklu dyplomowego z Błotnicy Strzeleckiej (1989)
scenariusz i reżyseria: Robert Konowalik
wykorzystane teksty poetyckie Romana Brandstaettera, Czesława Miłosza, Tadeusza Micińskiego...,
muzyka: Jurek Sagasz, w wykonaniu: Jurek Sagasz (gitara, śpiew),..., Karolina Szczabel, Hanna Spólna, Kasia Siudeja (śpiew).
obsada: Justyna Mehl (Basilissa Teofano), Gosia Dreling (Polieukt), Kasia Siudeja (Szatan, Strach), Karolina Szczabel (Szatan, Imaginacja),...

McGUFFIN. 08- Pociąg do Ypslatt
autor: eRKa.
scenariusz i reżyseria: Robert Konowalik
obsada: Justyna Mehl, Małgorzata Dreling, Karolina Szczabel, Paulina Matura, Katarzyna Siudeja, Oriana Janerka, Laura Owczarczyk, Martyna Konowalik, Robert Konowalik, Anna Bereźnicka, Wojciech Siudeja, Radosław Czupryński
Obsługa techniczna:
Opracowanie muzyczne: Robert Konowalik

 

-- Tutaj nie ma żadnych kotów.
-- W moim domu tez nie było, a przecież były.
-- To nawet logiczne.

LOTTE

© 2020 Teatr Fieter | Powered by Joomla! | CMS